fredag 7 maj 2021

Brevet hem för v. 19 och 20


Eftersom nästa vecka är så kort, vi är ju lediga to-fr, så skriver vi brevet även för v20. 
Resultat från Skolinspektionsenkäten kan ni läsa här: (positiv läsning!) 
Resultaten är nu sammanställda på skolenhets- och huvudmannanivå och finns tillgängliga att ladda ner här:   

Nästa vecka är det Pajala-dag igen på onsdag. Egen buss avgår från skolan 07:10. F-2 kommer tillbaka till lunch. Skolskjuts hem för dem kl 13:05. 3-5:an är tillbaka 16:25 i Tärendö och skolskjutsbarnen körs då hem. Glöm inte badkläder och biblioteksböcker.  

V 20 är idrotten inomhus. Så kom ihåg inneidrottskläder, skor och handduk. 

F-2 

2:an jobbar vidare med multiplikation i matematiken, och 1:an börjar med kapitlet om mätning. I F-klassen jobbar vi på som vanligt med både matematik och svenska.  

I So jobbar 1-3:an med Forntidens olika tidsepoker. 

3-5 

Vi har börjat med sista temat i matten för 4-5:an, det handlar om Tabeller, diagram och Medelvärde. Nästa vecka blir det ingen läxa alls eftersom det är så kort vecka. Vecka 20 tar vi nya tag!  

Elevens val för 3-5:an på tisdag 18/5 är idrott inne, ombyte och dusch. 

Hejsan! 
Nu vill jag meddela er om att jag jobbar min sista dag på fritids/skolan den 12/5-21 och kommer att vara tjänstledig i ett ½ år för att börja jobba Natt på Rönngården här i Tärendö. 
Men jag kommer att följa med 3-5:an den sista gången på Pajala dagen den 2/6 .  
Och jag kommer även fortsättningsvis jobba lite extra här som vikarie, när det behövs vikarie. (så lätt blir ni inte av med mig 😊  ) 
Så jag vill passa på och få tacka er alla  för den tid som har varit och som vi har fått tillsammans. 
Väl mött och på återseende med många goa hälsningar från Anne Jansson 

 

Trevlig helg och trevlig Kristihimmelsfärdsdag till er alla! 

Anne, Anna och Elaine 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar